Zoek cursussen

 

Frequently Asked Questions


Op deze pagina vind je een selectie van de meeste gestelde vragen aan Capita Selecta. Mocht het antwoord op jouw vraag niet te vinden zijn op deze pagina, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice of stuur ons een WhatsApp bericht naar: 06 45 34 14 74 

 

Inschrijving

 

Hoe kan ik me inschrijven voor een cursus?

Inschrijven voor een cursus kan alleen via deze website. Selecteer jouw onderwijsinstelling, studie en studiejaar. Hierna kom je op de inschrijfpagina, waar je het vak kunt selecteren waarvoor je jezelf voor wil inschrijven.
 

Kan ik me voor meerdere cursussen inschrijven?

Het is mogelijk om je via de site voor meerdere cursussen in te schrijven. Dit kan voor iedere cursus apart, of voor meerdere cursussen gezamenlijk.
 

Wanneer kan ik me voor een cursus inschrijven?

Op het moment dat de cursus op de website aangeboden wordt, kun je jezelf inschrijven voor de cursus. Houd de site dus regelmatig in de gaten. Ook kun je jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief. Hiermee word je automatisch op de hoogte gehouden van de beschikbaarheid van de cursussen. Aanmelden voor de nieuwsbrief kan onderaan deze pagina.
 

Voor welke vakken worden er cursussen gegeven?

Wij bieden cursussen aan voor de studies die in het menu onderaan de website staan vermeld. Voor alle struikelvakken worden cursussen aangeboden. Indien je ook een cursus wilt volgen voor een vak dat niet op de site staat, kun je mailen met de klantenservice. Vervolgens wordt bekeken wat de mogelijkheden zijn.
 

Kan ik me inschrijven voor een cursus die al begonnen is?

Als de cursus nog niet vol is, is het onder bepaalde voorwaarden nog mogelijk om je in te schrijven. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

 

Cursus

 

Wanneer wordt een cursus gegeven?

Uiterlijk twee weken voor de aanvang van het tentamen is bekend wanneer de cursus precies gegeven wordt. Deze gegevens zijn terug te vinden op de website. Als op dat moment de data en tijden nog niet bekend zijn, kun je jezelf gewoon inschrijven en later eventueel weer uitschrijven als de tijden niet bevallen. (NB: Uitschrijving moet uiterlijk 4 dagen voor aanvang van de cursus plaatsvinden!)
 

Hoe wordt de cursus gegeven?

De cursus bevat een uitleg van de theorie. Daarnaast wordt er geoefend met mogelijke tentamenvragen. De cursus wordt gegeven in een kleine groep van 10 tot 12 studenten door één van onze repetitoren. Het cursusmateriaal is inbegrepen. Boeken en overig schrijfmateriaal moeten zelf worden meegebracht.
 

Wat moet ik doen als de cursus vol zit?

Als de cursus vol zit, is het helaas niet meer mogelijk om je in te schrijven voor de cursus. Mogelijk wordt er door Capita Selecta een reservelijst beschikbaar gesteld. Indien dit het geval is, zal dit duidelijk worden aangegeven op het inschrijfformulier.
 

Kan ik van groep wisselen?

Het is alleen voorafgaand aan de cursus mogelijk om van groep te wisselen als er plaats is bij de andere groep. Wisselen is mogelijk tot 4 dagen voor het begin van de cursus waarvoor je ingeschreven staat. Om te wisselen van groep is het nodig een email te sturen naar de klantenservice. Pas na bevestiging van de klantenservice ben je verplaatst naar een andere groep. Het is helaas niet mogelijk om tussentijds over te stappen naar een andere groep; alle lessen moeten binnen dezelfde groep gevolgd worden.
 

Waar wordt de cursus gegeven?

De locatie van de cursus wordt twee weken voor aanvang van de cursus bekend gemaakt via de site. De specifieke locaties worden vermeld op het inschrijfformulier. Ook is op de studiepagina onder het kopje cursuslocaties algemene informatie te vinden over de gebruikelijke locaties in de verschillende steden.
 

Hoe kan ik me afmelden voor de cursus?

Je kunt jezelf afmelden voor de gehele cursus 4 dagen voor aanvang van de eerste les, hierna is afmelden niet meer mogelijk. Afmelden moet per mail gedaan worden, per telefoon is dit niet mogelijk.
 

Ik moet een les missen, wat moet ik doen?

Het is helaas niet mogelijk om je af te melden voor een les. Mocht je toch een les moeten missen, en heb je hiervoor een studiegerelateerde reden (tentamen, college of een andere Capita-cursus), dan kan in overleg worden besloten om je van een kortingscoupon te voorzien, die de waarde heeft van een gratis les (20,-) in een volgende Capita-cursus. Neem hiervoor uiterlijk vier werkdagen voor aanvang van de cursus contact op met de klantenservice.

Hoe kan ik een klacht doorgeven?

Een klacht kun je mailen naar de klantenservice met een duidelijke omschrijving van de klacht en de gegevens van de gevolgde cursus (cursusnaam, stad, groep, eigen naam en gegevens). Klachten die bij ons binnenkomen tot drie dagen na afloop van de cursus worden direct in behandeling genomen. Klachten die later worden gemeld kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.
 

Worden er ook cursussen voor herkansingen gegeven?

Voor vrijwel alle vakken wordt er een cursus gegeven voor de herkansing. Als je graag een herkansingscursus wilt volgen, maar deze nog niet op de site staat, kun je een e-mail sturen naar de klantenservice met de vaknaam, studie, studiejaar, studiestad, en jouw contactgegevens. Dan kan er bepaald worden of er voldoende animo is voor een herkansingscursus.

 

Betalen

 

Hoe kan ik betalen voor de cursus?

U kunt op drie manieren betalen voor de cursus:
- Automatische incasso
- Factuur
- Factuur naar derden
Voor het sturen van een factuur wordt 3,95 administratiekosten in rekening gebracht. Tijdens de inschrijving op de website kun je aangeven welke betalingsmethode jouw voorkeur heeft.

Wanneer moet ik betalen voor de cursus?

Heb je gekozen voor een automatische incasso dan wordt de betaling automatisch geïncasseerd nadat de cursus gegeven is. Heb je gekozen voor betaling via een factuur dan wordt deze na afloop van de cursus verstuurd.
 

Wat is het IBAN van Capita Selecta?

Het IBAN van Capita Selecta is NL16ABNA0590845217 te Rotterdam (BIC/SWIFT: ABNANL2A). Vermeld bij betalingen altijd het factuurnummer. Dit nummer staat vermeld op de factuur.

 

Werken / Bijbaan

 

Ik wil repetitor (student-docent) worden, wat moet ik doen?

Capita Selecta is altijd op zoek naar enthousiaste repetitoren. Bij interesse in de vacature van repetitor kun je een e-mail sturen naar de klantenservice met jouw C.V., cijferlijst en motivatiebrief naar het emailadres van de klantenservice. Voor meer informatie kun je ook kijken onder het kopje vacatures op deze website. Uiteraard kun je ook bellen naar 010 -214 23 94 voor meer informatie.
 

Ik wil cursusmanager worden, wat moet ik doen?

Bij interesse in de vacature van cursusmanager kun je een e-mail sturen met jouw C.V. en motivatiebrief naar het emailadres van de klantenservice. Voor meer informatie kun je ook kijken onder het kopje vacatures op deze website. Uiteraard kun je ook bellen naar 010 -214 23 94 voor meer informatie.

 

Partnership / Advertentiemogelijkheden

 

Mijn organisatie wil graag samenwerken met Capita Selecta. Kan dit?

Capita Selecta staat altijd open voor ideeën om samen te werken met partijen. Dit kan zowel op regionaal niveau als op landelijk niveau. Indien je hierin interesse hebt, kun je contact met ons opnemen via 010 -214 23 94. In een persoonlijk gesprek nemen we graag de mogelijkheden met door.
 

Mijn organisatie wil graag adverteren onder studenten. Wat zijn de mogelijkheden bij Capita Selecta?

Capita Selecta heeft diverse mogelijkheden om gericht te adverteren onder studenten. Hierbij kun je denken aan het sponsoren van een bepaalde cursus, het plaatsen van een banner op onze website, of het adverteren in lespakketten. Uiteraard zijn andere ideeën ook bespreekbaar. Indien je hierin interesse hebt, kun je contact met ons opnemen via 010 -214 23 94. In een persoonlijk gesprek nemen we graag de mogelijkheden door.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees meer.